Isnin, 27 Julai 2009

Bukan Hanya Cinta Semata

Pernahkah kamu merasakan
Bahawa kamu mencintai seseorang
Meskipun kamu tahu dia sudah berpunya
Dan
Meskipun kamu tahu cintamu mungkin tak berbalas
Tapi kamu tetap mencintainya...
Pernahkah kamu merasakan
Bahawa kamu sanggup melakukan apa sahaja
Demi seseorang yang kamu cintai
Meskipun kamu tahu dia takkan pernah peduli
Ataupun peduli dan mengerti tapi dia tetap pergi
Pernahkah kamu merasakan
Hebatnya cinta
Tersenyum kala terluka Menangis kala bahagia
Bersedih kala bersama dan Tertawa kala berpisah
Aku pernah...
Aku pernah tersenyum kala terluka
Kerana aku yakin Tuhan tak menjadikannya Untukku
Aku pernah…
Menangis kala bahagia
Kerana aku takut kebahagiaan cinta ini
Akan sirna begitu sahaja
Aku pernah…
Bersedih kala bersama
Kerana aku takut aku akan kehilangannya
Suatu saat nanti
Dan
Aku pernah
Tertawa saat berpisah
Kerana sekali lagi Cinta tak harus dimiliki
Dan Tuhan pasti telah menyediakan cinta
Yang lain buat diriku
Aku tetap boleh mencintainya
Meskipun dia tak dapat kurangkul dalam pelukanku
Kerana memang cinta ada dalam jiwa
Bukan ada dalam raga

Tiada ulasan:

Catat Ulasan