Sabtu, 4 September 2010

Teringin Sekali

Sekiranya dapatku undur waktu
Ingin sekali aku kembali ke masa dulu
Meniti waktu di zaman kecilku
Ku rindukan semua itu
Sekiranya dapat aku mengubah
ketetapan-Nya
Ingin sekali aku mengubah masa silamku
Rahsia yang tersimpan
Membuatkan aku hilang dalam kehidupan
Kesangsian demi kesangsian
Memenuhi pusat benakku
Aku sangsi siapa diriku
Kenapa aku diperlakukan begitu
Kehidupanku hampir musnah
Hanya kerana kesangsian diriku

Sekiranya dapat aku menentukan segalanya
Ingin sekali aku menghidupkan masa depanku
Menceriakan diriku
Umpama camar terbang bebas diruang angkasa
Bebas ke mana sahaja
Dengan keinginan yang buat ku
suarakan semua itu
Tapi...
Harapan tinggal impian
Seperti sang pungguk rindukan rembulan
Menanti tanpa kepastian
Moga - moga sinar kebahagiaan
Akan menyinari kehidupan dimasa hadapan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan